Toen ik 15 jaar was had ik verkering met Yves Basset uit Frankrijk. Yves nam mij mee naar de films van Krzysztof Kieślowski en ik was meteen verkocht. Nog altijd ben ik dankbaar voor het muziekbandje dat ik via mijn briefwisseling met Yves cadeau kreeg.

Ik maakte voor hem (met mijn toenmalige band) muziek en stuurde dat naar hem op. Hij stuurde van allerlei prachtstukken terug en ik kreeg hele eerlijke kritiek terug op mijn teksten, zangstem, en muziek.

Yves en ik scheelde nogal wat in leeftijd maar hij was een echte soulmate. Wat hield ik van die man maar helaas stopte onze liefde na een poos Nederland/ Frankrijk ritjes.
.
Ik denk nu 20 jaar later nog dikwijls aan deze liefde. Ik ben mede door deze vriend de schoonheid van poezie, klassieke muziek, en acteren blijven koesteren.

Nu voor het maken van de film Dompteur (waarin ik speel) heb ik veel teruggekeken naar mijn jeugd.
La double vie de Véronique en de Trois Couleurs-trilogie heb ik weer gezien.
Nog even betoverend als vroeger en de muziek van componist Zbigniew Preisner liet mij weer als een nachtegaal zingen.

De afgelopen maanden ben ik dan ook druk geweest om het contact dat helaas verwatert is met Yves weer op te pakken. En ik heb hem uiteindelijk gevonden en hoop hem binnenkort een opname te sturen met een aantal nieuwe liedjes die ik afgelopen zomer inzong.

En vanavond ga ik aan het lezen in Kafka en draai ik de opera King Arthur
Beide zo mooi!
Trussie
x lin